Single post

Odzież reklamowa a reklama w internecie

Odzież reklamowa

Odzież reklamowa

Internet jest jednym z najpopularniejszych obecnie nośników informacji. Jego rola w społeczeństwie stale rośnie i już niedługo może to być najważniejszy nośnik informacji. Wraz z tym rośnie także znaczenie internetu dla reklamy. Reklamowanie własnych produktów, usług czy rozmaitych idei w internecie jest coraz popularniejsze, co jest uzasadnione owymi zwiększonymi wpływami przestrzeni online w życiu przeciętnego człowieka. Czy jednak jest to reklama tak skuteczna, że może zastąpić w marketingu gadżety reklamowe?

Odpowiadając na to pytanie, dobrze jest posłużyć się przykładem, a konkretnie dokonać porównania. Odzież reklamowa należy do najpopularniejszych gadżetów reklamowych, dlatego będzie tutaj reprezentacyjna. Czy jest ona bardziej opłacalna w marketingu niż reklamy w internecie?

Porównanie należy zacząć od kosztów. Wiadomo, że liczą się one najbardziej, jeśli chodzi o wybór nośników reklamy. Koszty są tutaj podobne. Reklama w internecie, aby mieć podobną siłę oddziaływania jak odzież reklamowa sprzedawana w sklepach w całym kraju, powinna być umieszczona na ogólno-tematycznych portalach, a także na tych, które tematycznie zgadzają się z treścią reklamy. Oznacza to zakrojoną na szeroką skalę kampanię reklamową. Koszty takiej kampanii wydają się być nieco wyższe, aniżeli produkcja i dystrybucja odzieży wykorzystywanej w marketingu. Siła oddziaływania jest zaś podobna.

Efektywność odzieży jest zatem większa – stosunek kosztów do zysków jest korzystniejszy, niż w przypadku reklamy w internecie, choć nie jest to duża różnica. Do tego stosunku dochodzi kwestia innowacyjności i atrakcyjności. Odzież reklamowa jest, jak się wydaje, znacznie bardziej atrakcyjna dla przeciętnego klienta, aniżeli reklama w internecie, których jest tak wiele, że znalezienie tej ciekawej jest bardzo trudne.

Wynika z powyższego, że gadżety reklamowe, reprezentowane w tym przykładzie przez odzież, są nieco korzystniejsze w reklamie, niż promocja w internecie. Jest tak pomimo popularności, jaką cieszy się internet w społeczeństwie.