Single post
gadzety-reklamowe-32617-sm.jpg

Gadżety reklamowe w marketingu reprezentacji Polski w piłce nożnej

Gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe

Polska reprezentacja w piłce nożnej to najpopularniejsza drużyna narodowa w naszym kraju. Wynika to oczywiście z popularności piłki nożnej, która, mimo wielu niepowodzeń polskich piłkarzy (zarówno w piłce klubowej jak i międzynarodowej), wciąż jest sportem numer jeden w Polsce. Aby dodatkowo popularyzować polską reprezentację piłkarską, a także piłkę nożną, jako całość, przedstawiciele reprezentacji zajmują się dystrybucją piłkarskich gadżetów nawiązujących do reprezentacji. W ten sposób polska reprezentacja staje się jeszcze jednym podmiotem emitującym gadżety, zwane reklamowymi, na rynku. Jakie to gadżety i jak wygląda ich dystrybucja na rynku?

Otóż gadżety reklamowe reprezentacji Polski w piłce nożnej są podzielone na trzy grupy. Pierwsza to przedmioty ściśle związane z piłką nożną i kibicowaniem, jak szaliki, koszulki, piłki, itp. Druga grupa to przedmioty przydatne w domu, mające praktyczne zastosowanie, jak kubki, długopisy czy breloczki na klucze. Trzecia grupa to natomiast przedmioty przeznaczone do gier i zabaw, w tym dla dzieci. Tutaj wymienić można balony, zabawki, maskotki, ewentualnie także wyroby spożywcze (dzieci lubią słodycze).

Jeśli natomiast chodzi o to, jak owe gadżety reklamowe są dystrybuowane, oczywiście najlepszą metodą jest sprzedaż. Koszulki i inne gadżety reprezentacji Polski są sprzedawane w sklepach sportowych i innych punktach handlowych, ale także w obiektach należących do reprezentacji lub Polskiego Związku Piłki Nożnej.

Poza sprzedażą jest także możliwość organizowania konkursów. Konkursy te, organizowane za pośrednictwem mediów, w tym strony internetowej piłkarskiej reprezentacji Polski, mogą dotyczyć wiedzy o reprezentacji lub o piłce nożnej, ewentualnie też innych kwestii. Wygranie gadżetów, o których mowa, będzie dla kibica piłkarskiego bardzo ważne ze względów emocjonalnych.

Gadżety reklamowe reprezentacji Polski mogą też być rozdawane przechodniom na ulicach. Jest to metoda o rosnącej popularności, pomimo jej kosztów, ponieważ zyski mogą być większe. Prawie każdy obdarowany takim gadżetem zechce obejrzeć reprezentację w akcji a to oznacza zwiększone zyski ze sprzedaży biletów oraz praw do transmisji meczów.